Vanliga frågor & svar

FAQ

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svar på en fråga? Kontakta oss här.

Vad blir vinsten för min verksamhet?

Ni får ett modernt system som ger ordning och reda, sökbarhet och tidsbesparing. Samtidigt har ni full transparens som förenklar vid revision och som ger er ful kontroll över era faktura- och arbetsflöden.

Vi har redan en lösning för våra fakturor, hur gör vi med historiken om vi byter till Centsoft?

Vi kan hämta in historik från flera olika system. Kontakta oss för att se hur vi hämtar in just er historik!

 

Vad skiljer er mot andra fakturahanteringssystem?

När kunder jämför de olika lösningarna som finns på marknaden brukar vårt system utmärka sig i sin användarvänlighet och höga funktionalitet. Ni kommer snabbt igång i det intuitiva systemet som tydligt ger er överblick över ert arbete. Utöver detta har vi många smarta funktioner som går att skräddarsy efter era behov.

Vad kostar Centsoft?

Vi har en uppstartskostnad där installation, projektledning och utbildning ingår. Därefter är det en löpande månadskostnad baserad på er fakturavolym som inkluderar skanning, tolkning och hosting.  Support och fritt antal användare ingår alltid!

Hur kommer vi igång?

Våra onboarding-specialister sätter upp systemet tillsammans med er för att ge er de bästa förutsättningarna. Vi hjälper er få attestflöden på plats, samtidigt som vi identifierar vilka moment som kan automatiseras. Om ni har frågor löpande eller om era behov förändras kan ni kontakta vår support!

Måste jag byta fakturaadress? Hur meddelar jag alla leverantörer?

Beror på hur du tar emot fakturor idag. Om du redan har en invoice@dittföretag.se så påverkas inga leverantörer. E-faktura hjälper vi er att kontakta leverantörer. Om du vill byta till en skanningscentral ger vi förslag på hur du kommunicerar ut det.

Hur snabbt kan vi vara igång?

Vi integrerar och konfigurerar systemen åt dig. Ledtiden från beställning till leverans är normalt 2-3 veckor och innebär inget arbete för dig som beställare. I samband med installationen gör vi alla grundinställningar av systemet och anpassar det till era arbetssätt. En utbildning på 2 timmar ger dig allt du behöver för att veta om systemet.

 

Vilka företag passar Centsoft Invoice för?

Centsoft Invoice är redan från början byggt för att passa företag i alla storlekar och branscher. Eftersom vi har kopplingar till marknadens vanligaste ekonomisystem (och ständigt lägger till integrationer!) når vi ut till alla typer av kunder. Det är också många redovisningsbyråer som väljer Centsoft Invoice för att kunna effektivisera hanteringen sina kunders leverantörsreskontra.

Hur sparar vi tid?

Du sparar tid i i princip varenda steg av flödet! Du slipper det manuella arbetet med att knappa informationen från fakturan (tolkningen sköter det åt dig). Du får snabbt ut fakturan på attest med automatiserad kontering, där attestflödet dessutom går att automatisera så att fakturan går vidare automatiskt till nästa person. Därmed förkortas attesttiden! I efterhand söker du snabbt upp fakturor och slipper slå i pärmar!

Hur kan vi ta emot fakturor?

Skanningscentral – meddela era leverantörer er nya fakturaadress så att pappersfakturor skickas till skanningen. PDF-fakturor kan mailas in direkt! Verifiering görs av oss.

PDF – Skanna eller maila in era PDF-fakturor till er personliga tolkningsadress hos oss – få in tolkade fakturor på 5 minuter!

EDI (e-faktura) – Aktivera EDI-fakturor i Centsoft. Vi hjälper er kontakta leverantörer och ber dem ställa om till EDI-format. Snabbt och säkert!