Alltid redo att hjälpa dig och ditt företag

Centsoft support

Centsoft support står till ditt förfogande och ser till att du får rätt hjälp, av rätt person, när du behöver det. Vår målsättning är att snabbt och effektivt kunna hjälpa dig som kund.

Bättre support med bättre information

För att nå vårt servicemål ber vi dig att beskriva ditt problem så noggrant som möjligt när du kontaktar oss. Ju mer information vi får ifrån dig, desto snabbare kan vi sätta rätt person på problemet. Nedan finns en kort checklista som du kan förvara vid din dator.

Kontakta oss per mail

support@centsoft.se

Skicka med ert telefonnummer så att vi kan ringa upp er vid behov.

Checklista:

  • Vilken/vilka av era organisationer har ni problemet i?
  • Vilken/vilka fakturor har ni problemet på, vad har dessa för internt löpnummer?

Beskriv problemet helt kort:

  • Vad har hänt, vad gjorde du/klickade du på när problemet uppstod?
  • Vilken status har fakturan? (t.ex väntar på ankomstregistrering, redo för definitiv, fel vid definitiv etc)
  • Finns det någon information/felmeddelande i fakturaloggen eller högst upp när du är inne på fakturan?
  • En skärmdump som visar felet eller hjälper till att förklara frågeställningen tas tacksamt emot.
Kontakta oss per TeLefon

08-790 00 29

Vår support har öppet:
Måndag-fredag 9:00-16.00 med lunchstängt 12:00-13:00. Dag före röd dag stänger supporten kl 12. Vid öppning på morgonen och efter lunch kan det vara många som ringer samtidigt, vi är tacksamma för ert tålamod vid dessa tillfällen. Mellan 5 juli och 8 augusti är våra telefontider är 9-12, och 13-14.

Ladda ner TeamViewer från länkarna nedan för fjärrhjälp:
TeamViewer för Windows
TeamViewer för Mac

Information om Centsofts integration till NetSuite

2021-06-21

Under tisdagen 22 juni kommer integrationen att ligga nere på grund av underhåll från NetSuites sida. Alla jobb kommer att pausas, vilket innebär att fakturor kommer inte att gå över från Centsoft, samt att ändringar av register i NetSuite kommer inte att importeras till Centsoft. Om fakturor behöver registreras omgående ber vi er föra in dessa manuellt i NetSuite. Attest kan genomföras precis som vanligt.

Onsdag 23 juni kl 9 återupptas integrationen och fakturor som ligger i ”Redo för definitivregistrering” kommer att föras över automatiskt. Vänligen kontakta oss om så inte sker. Tack för ert tålamod!

Information från Centsofts support angående mailadresser

2020-10-20

Problem

Det har kommit till vår kännedom att Microsoft har uppdaterat sina inställningar som innebär att automatisk vidarebefordran av e-post till adresser utanför sin organisation inte tillåts per automatik utan måste ställas in manuellt. Detta gör att mail som leverantörer skickar till t.ex faktura@kundnamn.se inte vidarebefordras till vår tolkning.

Lösning

Efter uppdatering av Office365 så måste man ställa in så att den tillåter vidarebefordring av mail från externa adresser. Kontakta er IT för att få hjälp med detta.  Mer info finns att läsa här.