Alltid redo att hjälpa dig och ditt företag

Centsoft support

Centsoft support står till ditt förfogande och ser till att du får rätt hjälp, av rätt person, när du behöver det. Vår målsättning är att snabbt och effektivt kunna hjälpa dig som kund.

Bättre support med bättre information

För att nå vårt servicemål ber vi dig att beskriva ditt problem så noggrant som möjligt när du kontaktar oss. Ju mer information vi får ifrån dig, desto snabbare kan vi sätta rätt person på problemet. Nedan finns en kort checklista som du kan förvara vid din dator.

Kontakta oss per mail

 

support@centsoft.se

 

Checklista:
Notera fakturanummer och leverantör samt vilket bolag problemet ligger i.

 

Beskriv problemet helt kort:

  • Vad har hänt, vad gjorde du/klickade du på när problemet uppstod?
  • Har fakturan gått in i ekonomisystemet?
  • Finns det någon information/felmeddelande i fakturaloggen?
  • Ta en skärmdump av ett felmeddelande och e-posta det till oss.
Kontakta oss per TeLefon

 

08-790 00 29

 

Vår support har öppet:
Måndag-fredag 9:00-16.00 med lunchstängt 12:00-13:00.

 

Ladda ner TeamViewer från länkarna nedan för fjärrhjälp:
TeamViewer för Windows
TeamViewer för Mac

Driftstörning faktura15.centsoft.se – 6-7 maj 2020

Igår drabbades faktura15.centsoft.se av en driftstörning pga tekniska problem i databasen. Våra utvecklare jobbade hårt för att lösa problemet utan att våra kunder skulle påverkas men till slut blev den enda lösningen att ladda upp en backup av servern från natten till den 6 maj.

Detta innebär tyvärr att det arbete som genomfördes i Centsoft igår mellan 04:39 – 15:00 kommer att behöva göras om. Med andra ord, kontering och attest behöver göras på nytt på de fakturor som mottogs under dagen igår 6 maj.

 

Vad gör jag med alla fakturor som skickades över till ekonomisystemet?

De fakturor som exporterades till ekonomisystemet under gårdagen kommer fastna vid definitivregistrering med ett felmeddelande som säger att det redan finns en faktura med samma leverantör och fakturanummer i ekonomisystemet.

 

För att lösa detta följer ni nedan steg:

  • Bekräfta att fakturan redan finns i ekonomisystemet.
  • Ta fram löpnumret fakturan fått i ekonomisystemet.
  • Klistra in löpnumret från ekonomisystemet i fältet Löpnummer ekonomisystem på fakturan i Centsoft. (Fältet Löpnummer ekonomisystem finns under Mer Info på fakturan i Centsoft).
  • Tryck på knappen Markera som exporterad* nere till höger på fakturan i Centsoft.

 

Ovan steg behöver repeteras på samtliga fakturor som fastnat i Fel vid definitivregistrering.

 

*Om ni använder ankomstregistrering så följer ni samma process som ovan, men knappen på steg 4 heter då Flytta till attest istället.

 

Hur kan jag vara säker på att alla fakturor ligger inne i Centsoft?

Alla fakturor som inkom till Centsoft igår mellan 04:39 – 15:00 läses in på nytt och kommer vara på plats inom kort.